طراحی وب سایت فروشگاهی

امروزه هر کسب و کاری که پیدا می کنید اقدام به طراحی سایت فروشگاهی برای معرفی محصولات و خدمات خود کرده است. این مساله می تواند هم باعث خوشحالی شود و هم ناراحتی. خوشحالی از این جهت که ما شاهد پیشرفت تکنولوژی در کسب و کار و رشد جایگاه طراحی سایت فروشگاهی هستیم و از ناراحت از این بابت که مالکان این سایت هنوز نمی دانند که چرا سایت فروشگاه اینترنتی دارند. بعضی از آن ها فعالیت زیادی برای پیشرفت وب سایت فروشگاهی خود می کنند و برخی دیگر هیچ ایده برای کسب وکار اینترنتی خود ندارند.

e commerce link building 760x400 - طراحی وب سایت فروشگاهی

متاسفانه اکثر قالب هایی که برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده می شوند، هیچ ایده در طراحی آن ها به کار نرفته است و در واقع می توان گفت که هیچ گونه مزیتی ندارند. البته اگر بخواهیم علت استفاده از قالب های آماده سایت فروشگاهی را بگوییم این است که مالکان این سایت ها هیچ گونه شناخت و درکی از فروش اینترنتی ندارند و آن را یک هزینه اضافه برای کار خود می دانند.

فروشگاه های اینترنتی یا Cyber mall اولین بار در سال 1981 به صورت فروشنده به فروشنده راه اندازی شد ، فروشگاه های اینترنتی مجموعه ای از وب سایت های تجاری در اینترنت هستند که در حال حاضر هزاران مورد از این وب سایت ها موجودند. این فروشگاه ها بهترین جایگاه برای فروش آنلاین محصولات ماست. شاید با خودتون بگید با وجود مرکز خرید های متنوع در سرتاسر جهان چه احتیاجی به وب سایت های اینترنتی برای فروش داریم؟ جواب اینه که با توجه به مشغله های کاری و کمبود فرصت برای خرید حضوری ، تمایل مردم به خرید اینترنتی و آنلاین که راحت تره بیشتر شده و روز به روز هم افزایش پیدا می کنه . حالا شما به عنوان صاحبان این نوع مشاغل و تجارت ها با راه اندازی اینگونه وب سایت ها هم مشتریان حضوری خودتون رو به خرید آنلاین تشویق کنید و هم به تعداد اونها اضافه کنید. یکی دیگه از مزایای این وب سایت ها اینه که شبانه روزی می تونید فروش داشته باشید حتی اگه در فروشگاهتون حضور نداشته باشید. سایت amazon و eBay از شناخته شده ترین  وب سایت ها در جهان هستن.

طراحی سایت فروشگاهی برای رونق کسب وکار

قبل از اینکه وارد بحث اصلی این مقاله شویم، لازم است که یک نکته را بیان کنیم. سایت فروشگاهی شما ویترین مجازی محسوب می شود. پس خیلی مهم است که در طراحی آن دقت و وسواس لازم را به خرج دهید. این نکته را در ذهن داشته باشید که یک سایت فروشگاهی با رابط کاربری نامناسب، نه تنها باعث می شود که کاربران سایت شما را سریع ترک کنند بلکه حتی ممکن است که اصلا دیگر بار دوم وارد نشوند.

در طراحی سایت فروشگاهی، دسته بندی محصولات وپیمایش سریع  و راحت تر از نکات مهم می باشد.

حال به سراغ بحث اصلی می رویم که چرا کسب وکارها به سایت نیاز دارند؟

سایت فروشگاهی شما منعکس کننده نوع کسب و کارتان است

متاسفانه، بیشتر افراد از روی ظاهر قضاوت می کنند و به طور مشابه کسب وکار شما را نیز از ظاهر سایت تان قضاوت خواهند کرد. اگر ظاهری نامرتب در طراحی سایت فروشگاهی استفاده شود، کاربران بدون اینکه به محتوا و محصولات آن دقت کنند، سریعا سایت را ترک خواهند کرد. البته ناگفته نماند ظاهر نامرتب با ضعف در چیدمان خیلی متفاوت است. ضعف در چیدمان باعث کاهش خوانایی و ارتباط کاربر با سایت می گردد اما ظاهر نامرتب می تواند دارای اصول ارتباطی مناسبی باشد.

لازم نیست که شما طراحی سایت حرفه ای برای فروشگاه خود انجام دهید، بلکه مساله ای که باید رعایت کنید، به کار بردن اصول تجربه کاربری مناسب در طراحی سایت است و اینکه کاربر را مناسب نیاز خود به صفحه مورد نظر هدایت کنید.

مانند فروشگاه واقعی که هر غرفه را برای محصولی در نظر گرفتید، درسایت هم می توانید این کار انجام بدهید و محصولات را براساس نوع آن ها دسته بندی کنید.

اگر کاربری در نگاه اول در سایت فروشگاه اینترنتی توانست نوع کسب وکار را درک نماید، می توان گفت که شما برده اید و احتمال خرید آن ها زیاد است.

کاربران می توانند اطلاعات مهمی را در سایت شما بدست بیاورند

اجازه بدهید که بایک مثال این مورد را توضیح دهیم. فرض کنید که شما وارد یک فروشگاه سوپرمارکت شده اید، حال قصد خرید محصول خاص مانند کاکائو را دارید. خب کاربر چون آشنایی با فروشگاه ندارد،  ممکن است وقت زیادی را صرف پیدا کردن طبقه کاکائوها بکند یا به دنبال این است که مدیر فروشگاه تازه تاسیس کیست و چند نفر کارمند دارد؟

مزیت طراحی سایت فروشگاهی در این است که تمامی این اطلاعات را می توانید به راحتی در اختیار کاربر قرار دهید. اگر شما نکات طراحی سایت فروشگاهی را رعایت کرده باشید، هر کاربری وقتی وارد سایت شما می شود، به راحتی می تواند محصول خود را پیدا کند و حتی دیگر موجودی محصولات شما را هم ببیند. حتی اگر سوالی هم داشته باشد به صورت آنلاین می تواند سوالات خود را بپرسید و اطلاعات را به راحتی بدست بیاورد.

برندسازی اینترنتی سایت فروشگاهی شما سریع تر است

اگر شما بخواهید فروشگاه فیزیکی خود را تبلیغ کنید، باید هزینه زیادی را بپردازید. هزینه های مانند تهیه بروشور، کاتالوگ، تبلیغ در مجلات و روزنامه ها و غیره که این ها علاوه بر هزینه بر بودن، ممکن است تاثیر آنچنانی بر رشد کسب وکار شما نداشته باشد و مشتریان شما محدود به محله کسب وکارتان خواهند بود.

اما اگر یک سایت فروشگاهی داشته باشید، خیلی راحت تر از تبلیغات فیزیکی و با هزینه کمتر می توانید کسب وکار خود را معرفی کنید. همچنین مشتریان شما از کل کشور خواهند بود.

لیست مشتریان شما زیاد خواهند شد

یکی از مزیت های اصلی طراحی سایت فروشگاهی و تبلیغات آن، زیاد شدن مشتریان شما می باشد. همانطور که گفتیم، برندسازی اینترنتی سایت سریع تر انجام می شود و از این رو شما بهتر می تواند کسب وکار خود را به افرادی زیادی معرفی کنید.

فقط اگر به طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی آشنایی ندارید، توصیه می کنم برای اینکه بتوانید جواب بهتر و سریع تری را بگیرید این کار را به یک نفر متخصص در این زمینه بسپارید.

اشتراک گذاری در : توییتر تلگرام



دیدگاه خود را ارسال کنید...